Somnul | Diferențe între femei și bărbați

Consultații, Ochelari de vedere, Ochelari de Soare, Lentile de contact, Accesorii

Somnul | Diferențe între femei și bărbați

august 1, 2019 Noutăți Uncategorized 0

Aveți momente în timpul zilei când vă simțiți bine și momente în care sunteți somnolent? Unul dintre motivele pentru care aveți aceste fluctuații de energie este Ritmul Circadian.

Ritmul dumneavoastră circadian este un ceas intern, ce ajută la reglarea ciclului când vă simțiți somnolent și când vă simțiți alert. Într-un sens mai larg, ritmurile circadiene sunt similare de la o persoană la alta, funcționând pe cicluri de aproximativ 24 ore. Câteva diferențe notabile apar în tiparele de somn/veghe ale femeilor și bărbaților, ceea ce ar putea explica de ce bărbați tind să fie bufnițe de noapte, iar femeile să fie mai potrivite pentru a se trezi devreme.

Cum funcționează:

Ritmurile circadiene sunt controlate de o parte din creier numită hipotalamus. De asemenea, sunt influențate și de lumină (care trimite un mesaj creierului că este timpul să se trezească) și întunericul (un indicator pentru corpul nostru că este timpul să elibereze melatonină, un hormon care vă ajută să adormiți). Tiparele regulate de somn – trezitul și culcatul la aceleași ore zilnic – ajută de asemenea, ritmul dumneavoastră circadian să funcționeze normal, ajutând la reducerea șanselor de a apărea probleme cu somnul precum insomnia.

Care sunt diferențele între bărbați și femei:

Ritmurile circadiene sunt diferite la femei și bărbați. Ceasurile bărbaților tind să meargă până la un ciclu de 24 ore sau mai mult (în medie, bărbații au un ciclu circadian cu 6 minute mai lung decât în cazul femeilor), ceea ce înseamnă că ei se simt mai puțin obosiți seara. Ceasul intern al femeilor este mai scurt de un ciclu de 24 ore, ceea ce face ca femeile să se trezească mai ușor mai devreme, ceea ce poate de asemenea să crească susceptibilitatea de a apărea perturbări ale somnului precum insomnia.

În timp ce opt ore pe noapte în medie sunt ideal atât pentru bărbați, cât și pentru femei, se pare că bărbații sunt mai afectați de lipsa somnului. Lipsa somnului poate afecta mai mult performanța la serviciu a bărbaților decât a femeilor, iar bărbații se recuperează mai greu după lipsa de somn decât femeile. Pe de altă parte, ciclurile mai scurte ale ceasului intern pot cauza femeilor o scădere a energiei pe timpul nopții, ceea ce ar putea explica riscurile crescute de accidentare ale femeilor care lucrează în schimburile de noapte. Bineînțeles, este posibil să puteți învăța cum să vă instruiți ceasul intern pentru a vă ajuta să vă simțiți mai bine sau somnoroși în diferite perioade ale zilei, în funcție de stilul de viață. Lăsate așa cum sunt, ritmurile naturale ale corpului, este mult mai probabil ca, dacă sunteți bărbat, să fiți o bufniță nocturnă, iar dacă sunteți femeie, să vă simți mai bine dimineața devreme.

Un alt aspect pe care îl neglijăm, sau poate nu îi acordăm atenția necesară este lumina la care suntem expuși. Zi de zi ochii noștri sunt expuși atât la lumina naturală, cât și la lumină artificială de la birou sau de acasă.

Lumina este esențială în viața noastră deoarece ne ajută să vedem, să citim, să ne bucurăm de culori și să ne desfășurăm activitățile zilnice. Lumina este necesară și pentru reglarea ceasului intern. Uneori lumina poate cauza disconfort pe moment, iar pe termen lung poate grăbi apariția unor probleme mai serioase cum ar fi cataracta și degenerescența maculară legată de vârstă.

Lumina albastră-violet este prezentă în sursele cu LED-uri și cu tuburi fluorescente, cât și în dispozitivele electronice.

Ca urmare a cercetărilor efectuate, Essilor și Institutul Vederii din Paris au identificat lumina albastră-violet este dăunătoare pentru celulele retinei. Datorită acestei descoperiri, Essilor a dezvoltat lentilele Crizal Prevencia care blochează ultravioletele și filtrează lumina albastră-violet.

Avantajele lentilelor cu Crizal Prevencia:

  1. Previn îmbătrânirea prematură a ochilor filtrând în mod selectiv lumina dăunătoare, oferind protecție UV, cât și la lumina albastră-violet.
  2. Contribuie la menținerea stării generale de confort lăsând să treacă lumina vizibilă esențială, reglând ciclurile somn/veghe, dispoziția, performanțele cognitive.
  3. Oferă vedere optimă și transparență de durată furnizând cea mai completă protecție împotriva dușmanilor vederii clare: reflexii, zgârieturi, murdărie, praf, apă.

O altă cale de a ne proteja de lumina albastră-violet este și Eye Protect System de la Essilor, de care vă voi povesti în zilele următoare.

Pentru un confort sporit pe perioada zilei, un somn mai bun și pentru a vă proteja ochii de lumina dăunătoare, vă recomandăm lentilele Crizal Prevencia

Surse:

Fundația Națională a Somnului | www.sleepfoundation.org

Essilor România, Crizal Prevencia | https://www.essilor.ro/RO/lentile/Tratamente/Pagini/CrizalPrevencia.aspx

Sursa fotografie

 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *