Simbolurile VERSACE

Consultații, Ochelari de vedere, Ochelari de Soare, Lentile de contact, Accesorii

Simbolurile VERSACE

mai 31, 2022 Noutăți Uncategorized 0

Versace a luat naștere în anul 1978, creat de Giani Versace. Încă din copilărie, acesta își petrecea după-amiezele în atelierul de croitorie al mamei sale, iar sora lui, Donatela îi era cea mai bună prietenă. A fost cunoscut ca un Maestru al Culorilor și designer al senzualității. În anul 1997 Giani Versace este ucis în Miami, Florida, iar sora lui, Donatela preia conducerea și devine noul Director de Creație al Casei Versace.

Februarie 2001 – momentul în care Versace contribuie la progresul tehnologic – lansarea Google Images. Datorită numărului mare de căutări pe Google a rochiei cu imprimeu junglă, purtate de Jenifer Lopez la Premiile Grammy, căutare care a oferit doar o listă de link-uri albastre, fără a scoate la suprafață în mod direct rezultate pe care și le doreau oamenii – o poză cu Jenifer Lopez în rochie. Astfel, au fost inspirați să creeze Google Images.  

Jenifer Lopez și Donatela Versace, 2019

În anul 2020, Donatela Versace aduce pe același podium atât colecția pentru femei, cât și pe cea pentru bărbați, promovând importanța egalității și a incluziunii. Versace a reprezentat întotdeauna libertatea de expresie și încrederea în sine.

Simbolurile VERSACE

  • MEDUSA: inspirat din mitologia greacă, este cel mai cunoscut, iconic simbol al Versace. Versace a ales Medusa ca emblemă a brandului datorită puterii de atracție pe care o avea Meduza. Ea nu a fost nici zeiță, nici monstru, ci cea mai frumoasă femeie din Atena. Zeița Atena i-a transformat părul în șerpi, iar oricine întâlnea privirea Meduzei se transforma în piatră. Giani Versace a ales Medusa ca logo pentru Versace deoarece oricine se îndrăgostea de Meduza, nu putea să mai plece de lângă ea, la fel și creațiile sale. Simbolul Meduza este folosit în colecțiile de accesorii, decorațiuni pentru casă și în proiectele imobiliare ale casei Versace – Plazo Versace din Dubai. Meduza este atât de importantă pentru Versace, încât în anul 2021 i-a fost dedicată o întreagă colecție. De asemenea, simbolul Meduzei este folosit în colecțiile de ochelari, fiind un element de decor important.
Meduza și frunzele de acant pe brațe
Medusa pe anoul ramei
Medusa pe anoul ochelarilor de soare
  • GRECA: evocă lumea fascinantă a mitologiei antice și este recunoscut ca simbol Versace la nivel global. Cheia grecească este un model grecesc realizat dintr-o linie neîntreruptă. De-a lungul timpului a fost văzut pe clădirile templelor, reprezentări ale labirintelor, clădiri și ceramică, mai ales din perioada geometrică. Simbolizează infinitul și unitatea, reprezentând o temă recurentă în creațiile Versace. A fost utilizat pentru prima dată în colecția toamnă-iarnă a anului 1988. Cea mai memorabilă execuție se regăsește în rândul bijuteriilor sau la detaliile genților de piele. Simbolul Greca este utilizat și în designul ramelor, atât de vedere, cât și de soare, sub diferite forme.
Greca pe anou
Greca aplicat pe brațele ramei
  • Acul de siguranță VERSACE este un detaliu neașteptat al creațiilor Versace, apărut pentru prima data in colecția primăvară/vară 1994.Acul de siguranță cu Meduza a fost prezent pe rochii, curele, fuste. Acul de siguranță și-a câștigat statul de iconic în momentul în care Elizabeth Hurley a purtat o rochie neagră cu acul de siguranță auriu, pe covorul roșu. Reinventat de Donatela Versace, acul de siguranță este prezent acum la accesorii și bijuterii. Începând cu anul 2020 este utilizat și în colecțiile de ochelari se soare și de vedere. La nivelul ramelor, acul de siguranță aduce o atitudine punk și o doză de farmec.
Acul de siguranță Versace pe brațul ochelarilor de soare
  •  BAROCCO este unul dintre motivele proeminente ale brandului Versace  – o reinterpretare a frunzei de acant., lansat pentru prima dată în colecția de toamnă/iarnă 1991.Frunza de acant simbolizează viața lungă și nemurirea. Prima dată a fost folosit în arhitectura grecească, în partea superioară a coloanelor. Giani Versace a adăugat frunzei de acant tonuri aurii bogate și detalii ornamentale. Imprimeurile sunt completate de coroane, Giani Versace dorind să transmită că oameni pot fi regi și regine prin exprimarea de sine și prin realizările lor. Începând cu anul 1991 a fost o temă prezentă în colecțiile Versace și reinterpretată de numeroase ori. În colecțiile de ochelari, este prezentă sub diferite forme, pe brațe sau pe anou.
Frunza de acant pe anoul ramei
  • Litera V: este cel mai recent simbol al Versace, provine de la VIRTUS și simbolizează puterea, curajul și excelența. A fost lansat împreună cu colecția toamnă/iarnă 2019, pe geanta Virtus. Este inspirat de virtuozitatea romanilor. Virtus este decorat cu frunza de acant din motivul Barocco și se regăsește pe genți, accesorii, decorațiuni interioare, haine, În colecțiile de cohelari de soare și vedere se regăsește ca accesoriu auriu pe brațe, în varianta îmbogățită cu frunza de acant.
V pe brațe
  • MEDUSA BIGGIE este un stil iconic al ochelarilor Versace. Capul auriu al Meduzei reprezintă caracteristica mitică a Casei Versace. În anii 90, The Notorious B.I.G. – cunoscut ca Biggie – cunoscut ca unul dintre cei mai mari rapperi ai tuturor timpurilor, iubea ochelarii de soare Versace cu medalionul Medusa pe brațe ;i îi purta tot timpul. În anul 2018, pentru colecția Toamnă/Iarnă, brandul a scos din arhivă modelul istoric și l-a reinterpretat. Noul stil a fost numit Versace Medusa Biggie pentru a aduce un omagiu lui The Notorious B.I.G. Pentru colecția de primăvară 2022, Versace a mai adus din arhivă un alt element iconic, prezent pe ramele purtate de celebrul rapper: forma de fluture a medalionului Medusa, aplicat pe brațe. Simbolul a fost reinterpretat pentru bărbați sub formă de dreptunghi pentru un aer masculin.
Medusa Biggie pe brațe
Medusa Biggie pe brațe
Medusa Biggie

Sursa: Luxottica, Leonardo, blog Google